Innflytelsesrik, innovativ og progressiv, Gucci revolusjonerer en moderne tilnærming til mote. Guccio Gucci etablerte sitt motehus i 1921 sammen med sin kone, Aida Calvelli, og har siden den gang vært definisjonen på luksus. Guccis velkjente ikon med to G-er, er inspirert av initialene til grunnleggeren og stall og hester har vært en inspirasjonskilde til Guccis design. Merket er kjent for en unik miks av dristighet og legendarisk italiensk håndverk. Disse kjennetegnene ser vi går igjen i brille- og solbrillekolleksjonene deres.

Gucci markerer seg i moteverdenen med en klassisk og tidløs stil, som blander det tradisjonelle med det innovative. Deres kreative direktør Alessandro Michele introduserte en ny, romantisk designretning, som har tilført mange nye detaljer til Guccis solbriller.

Klassiske ikoner

Flere av Guccis designdetaljer er gjengangere og har blitt brukt i mange forskjellige varianter. Deres velkjente to G-er har vært et ikon siden logoen ble introdusert i 1960. Første gang den ble brukt var det som feste for remmen på en veske, og senere har den blitt brukt på utallige produkter. Du finner den også på briller og solbriller. Et annet ikon du kan finne på brillene er The Horsebit. Dette er inspirert av bittet til hesten, og ble første gang brukt på 40-tallet. Disse, i tillegg til flere klassiske ikoner, har vært med på å styrke merkevaren Gucci. Kombinasjonen av en rik historie og et moderne og innovativt blikk er det som i dag preger motehuset.

Med et par briller fra Gucci ser du stilfull, men samtidig moderne ut. De har høy kvalitet og tidløst design – og du kan ha de flotte og klassiske brillene og solbrillene fra Gucci i mange år.

Finn din nærmeste Interoptik-butikk